Ana Sayfa Portal Gelişmiş Arama Üye Listesi Takvim Yardım Belgeleri
Bu yaziyi silin ve yerine Google Analytics kodunuzu yazin
Tarih: 12.12.2017, Saat: 14:10 Hoşgeldin, Ziyaretçi: (Giriş YapÜye Ol)


Yeni Yorum Gönder  Yeni Konu Gönder 
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Submit Face book
İslam’da kadına el kaldırmanın hükmü
Yazar Konu
support Çevrimdışı
üye
*
Üye Grubu


Yorum Sayısı: 4,954

Üye No : 59925

Yaş :

Cinsiyet :

Nereden :

Üyelik Tarihi: 05.06.2017

Rep Puanı : 0
Yorum: #1
İslam’da kadına el kaldırmanın hükmü
[Resim: iste-islamda-kadina-el-kaldirmanin-hukmu...49afbe.jpg]

Erkeklerin aile içindeki yetkileri, kadınların da bu yetki karşısındaki durum ve tutumları konusu şu âyetlerde açıklanmıştır:

"Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür. Eğer karı kocanın aralarının açılmasından korkarsanız, erkeğin ailesinden bir hakem ve kadının ailesinden bir hakem gönderin; düzeltmek isterlerse Allah aralarını bulur; şüphesiz Allah her şeyi bilen, her şeyden haberdar olandır." (Nisa, 4/34-35).
Hadis ve siyer kitapları, Allah Resûlü (s.a.v) Efendimiz’in hanımlarını hiç dövmediğini ittifakla haber verirler. Hz. Âişe (r.a.), Peygamber Efendimiz’in hanımlarına ve hizmetçilerine asla el kaldırmadığını ifade eder. (Müslim, Fedâil, 79; Ebû Dâvûd, Edeb, 4; İbn-i Mâce, Nikâh, 51)

İbn-i Sa‘d, Peygamber Efendimiz’in kadınları hiç dövmediğine ve Müslümanları da bundan nehyettiğine dâir rivayetleri husûsî bir başlık altında toplamıştır. (İbn-i Sa‘d, VIII, 204-205)

Hz. Ebûbekir (r.a) bir gün Peygamber Efendimiz’in huzûruna girmek için izin istediği sırada, Hz. Âişe’nin Resûl-i Ekrem Efendimiz’e karşı yüksek sesle konuştuğunu duydu. İçeri girince kızını tokatlamaya kalkışarak:

“−Allah Resûlü’ne karşı nasıl sesini yükseltirsin!” dedi. Resûlullah (s.a.v), Hz. Ebûbekir’e mâni oldu. O da öfke ile dışarı çıktı. Allah Resûlü (s.a.v), Hz. Âişe’ye:

“–Gördün mü, seni babanın elinden nasıl kurtardım!” diye lâtife yaptı.

Hz. Ebûbekir birkaç gün sonra tekrar Efendimiz’in huzûruna çıkmak için izin istedi. İçeri girdiğinde Resûlullah (s.a.v) ile kızının barıştıklarını görünce:

“−Beni savaşınıza karıştırdığınız gibi barışınıza da dâhil edin!” dedi. Peygamber Efendimiz de:

“–Kabul ettik, seni aramıza kattık” buyurdu. (Ebû Dâvûd, Edeb, 84/4999)

KADINA ŞİDDETE İSLAM NE DİYOR?

Resûlullah (s.a.v) hanımlarını döven erkekleri muhtelif şekillerde uyarmış ve bunlara karşı dâimâ memnuniyetsizliğini ifade etmiştir. Şöyle buyurmuştur:

"Gündüz karısını köle gibi kırbaçlayan birisi akşam onunla aynı yatağa nasıl girecek?" (Buhârî, Nikâh 93; Ebû Dâvûd, Nikâh 60).

“Kadınları ancak kötüleriniz döver.” (İbn-i Sa‘d, VIII, 204)

“Bir mü’min hanımına buğzetmesin. Onun bir huyunu beğenmezse, bir başka huyunu beğenir.”(Müslim, Radâ‘, 61)

Huzeyfe (r.a) şöyle der:

Benim dilimde, âile efradıma karşı bir ölçüsüzlük vardı. Fakat bu durum başkalarına karşı olmazdı. Hâlimi Peygamber Efendimiz’e arzettim. Bana:

“–İstiğfar bakımından ne hâldesin? Bu kusurunun bağışlanması için günde yetmiş kere istiğfar et!”buyurdu. (İbn-i Mâce, Edeb, 57)

Kaynak: Dr. Murat Kaya, Ebedi Yol Haritası İslam
26.11.2017 11:23
Tüm Mesajlarına Bak Alıntı ile Cevapla
Yeni Yorum Gönder 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  İslâm'ın kadına verdiği değer ve haklar android 1 298 08.03.2017 11:19
Son Yorum: android
  İslam'da güzellik ve kişisel bakım android 0 124 16.01.2017 18:40
Son Yorum: android
  İslam'ın kadına yüklediği anlam support 2 174 06.01.2017 15:37
Son Yorum: admin
  İslâm'da 4 kadınla evlenebilme meselesi support 2 137 06.01.2017 15:37
Son Yorum: admin
  İslam'a yöneliş arttı! support 2 179 06.01.2017 15:30
Son Yorum: admin

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


İslami Reklam Alanı

Sitemizde bulunan materyallerin 'Allah' (C.C), rızası için çoğaltılmasında herhangi bir sakınca yoktur.
Ayrıca sitede bulunan konularda, yorum yapan şahısların, yapmış oldukları yorumlar, Bediüzzaman'ın, Risale-i Nur'un veya Nur Cemaatinin kanaati veya yorumu olarak değerlendirilmemeli; mihenge vurulmalı, sadece şahsi bir yorum olduğu bilinmelidir.